środa, marca 01, 2017

Recenzja: aplikacja Supermemo.com

Autor: Anorexic.Candy o środa, marca 01, 2017
Dawno, dawno temu, kiedy byłam na studiach wymyślono sobie, że będziemy mieli dodatkowy język obcy - padło na semestr rosyjskiego. Moja przyjaciółka przeraziła się tym bardziej ode mnie i na urodziny podarowała mi kompletny kurs Supermemo Нет проблем! Zawierał on wszystkie trzy poziomy, od A1 do C1, do tego oczywiście kurs multimedialny, z którego bardzo przyjemnie mi się korzystało (wspominałam o nim w tym poście). Nie mogłabym chcieć więcej, rosyjski oczywiście zdałam i tak właśnie zaczęła się moja miłość do Supermemo.Uważam, że pozycje te są bardzo dobre, jeżeli chodzi o zawartość. Jedyne, co mnie troszkę męczyło, to przyklejanie słówek z programu komputerowego do AnkiDroid, żebym mogła mieć powtórki zawsze przy sobie. Wiadomo, nie targam wszędzie laptopa. Dlatego teraz, gdy dowiedziałam się, że moje ukochane kursy mogę mieć zawsze przy sobie w jednej aplikacji bez zbędnego kopiuj-wklej,  byłam przeszczęśliwa! Tym oto sposobem aplikacja Supermemo.com wylądowała na moim smartfonie.

Oczywiście kursy są dostępne także na dedykowanej platformie na stronie www.supermemo.com . Ja ze względu na zabieganie, jakie towarzyszy mi w ostatnim czasie, nie mam za bardzo kiedy odpalić laptopa i korzystam głównie z aplikacji i na niej się skupię w tej recenzji.

Podstawową zaletą aplikacji jest możliwość pracy zarówno online, jak i offline. Ja sporo podróżuję i zdarza się, że internet nie śmiga, jak powinien, albo po prostu muszę mieć włączony tryb samolotowy, dlatego możliwość pracy na aplikacji bez połączenia z siecią bardzo mnie ucieszyła. Zawsze to jeden problem z głowy :-) 

Supermemo.com Ekran główny

Istnieje możliwość wybrania, które z naszych kursów chcemy pobrać do aplikacji. Obecnie korzystam z czterech kursów (jak widać na sceenie powyżej) i zdecydowałam się pobrać wszystkie z nich, z racji tego, że korzystam teraz głównie z aplikacji. Oczywiście jest pełna synchronizacja z naszym kontem, dzięki czemu zarówno jeśli mowa o powtórkach, jak i o postępach w kursach, nie ma problemu, by pracować na kilku urządzeniach. Można więc śmiało robić powtórki w aplikacji, a resztę kursu na komputerze, bez obaw o utratę czy niespójność progresu. 

Mała rada dla osób korzystających ze starszych smartfonów, które nie posiadają zbyt dużej pamięci: wszystkie kursy są ściągane na urządzenie, jeden kurs ma ponad 100 MB, więc polecam raczej wybiórcze pobieranie :-) 

Aplikacja Supermemo.com różni od AnkiDroid przede wszystkim tym, że mamy w niej kompletny kurs językowy.  Oznacza to, że jeżeli wybierzemy sobie kurs to mamy w aplikacji dostęp do wszystkich jego elementów to znaczy są dialogi, czytanki, gramatyka, są różnego rodzaju ciekawostki (co dla mnie jest bardzo ważne, gdy uczę się języka chcę też od samego początku poznawać różnego rodzaju rzeczy charakterystyczne dla osób, które mówią w tym języku), itp.


Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Gramatyka opisana jest w typowy dla Supermemo sposób, czyli bardzo jaśnie wyjaśniona, oczywiście w języku polskim, co może ułatwić sprawę samoukom. Część gramatyczna zawiera także nagrania. 


Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start
Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Bardzo podobają mi się dialogi. Obok zestawień słówek i zwrotów znajdziemy transkrypcje nagrań w języku obcym i dopiero po kliknięciu na zdanie pojawia się jego tłumaczenie na język polski. Uważam, że to świetne rozwiązanie, moim zdaniem nie rozleniwia mózgu tak, jak podanie na tacy tłumaczenia, i osobiście zawsze nowy tekst poznaję w ten sam sposób. Czyli: słucham, widzę tekst w oryginalnym języku i nie skupiam się na tym, czy rozumiem. Dopiero potem przychodzi czas na sprawdzanie tłumaczenia.

Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Są również ćwiczenia! Zawsze powtarzam, że nic tak nie wspiera nauki, jak porządne ćwiczenia. Tu mamy ich różne rodzaje: tłumaczenie słówka / zwrotu, prawda / fałsz, uzupełnianie pól, zaznaczanie właściwej odpowiedzi itd. Wszystko, aby nauka była jak najbardziej efektywna. 

Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start

Supermemo.com Niederlandzki. Szybki start
System powtórek jest bardzo przyjazny: możemy wybierać 3 stopnie:
  • zielona buźka - umiem
  • żółta buźka - średnio umiem
  • czerwona buźka - nie umiem
a algorytm odwali za nas resztę roboty i w odpowiednim czasie podsunie nam powtórki.

Oczywiście korzystanie z platformy na www.supermemo.com daje jeszcze więcej możliwości :-) Można dodawać własne słówka, notatki, korzystać ze słownika, a przede wszystkim ustalać sobie limity nowego materiału i powtórek. Dzięki temu można samodzielnie dostosować prędkość nauki pod swoje możliwości. 

Po przerobieniu limitu na dany dzień, aplikacja pyta, co dalej. Czy uczymy się dalej, czy robimy powtórki, a może wolimy przejść do kolejnego kursu. Zgadnijcie, którą opcję zazwyczaj wybieram? ;-)

Supermemo.com

Podsumowując, jestem zachwycona aplikacją Supermemo.com i z pewnością będę z niej dalej korzystać. Jeśli miałabym wskazać największe zalety aplikacji to będzie to przede wszystkim możliwość pracy offline oraz kompletność kursów, ponieważ zawarte jest wszystko, co niezbędne do nauki języka. A jeśli chodzi o języki - oczywiście do wyboru są wszystkie kursy znajdujące się w ofercie Supermemo. Nawet chiński, którym straszyłam niektórych na instastory :-)

Minusów nie zauważyłam.W fazie testowania, czyli od momentu zainstalowania aplikacji do dnia dzisiejszego, nie wyskoczył mi żaden błąd, aplikacja się nie zacina, wszystko ładnie się synchronizuje, także pod względem technicznym nie mam co narzekać. No, jeden mój malutki minusik, że seria "Bez problemu!" jest ograniczona do tych najbardziej popularnych języków i nie jest dostępna we wszystkich, jakie bym sobie życzyła. Od czasu do czasu oferta jest rozszerzana i tak sobie liczę nieśmiało, że pewnego dnia znajdę na półce w księgarni wersję do któregoś z moich wymarzonych języków :-)



Post powstał we współpracy z Supermemo.com

1 komentarze:

miss_independent on 8 marca 2017 12:10 pisze...

Wypróbuję jak odzyskam dane na swoim cudownym laptopie :D

Prześlij komentarz

 

Motivate me... Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos