wtorek, marca 07, 2017

Z przymrużeniem oka: ciasteczkowa metoda nauki słówek

Autor: Anorexic.Candy o wtorek, marca 07, 2017
Kiedy natrafiłam na tę metodę na moim ulubionym forum językowym (link do wątku) zaczęłam się śmiać jak opętana (dla tych, którzy się o mnie martwią: spokojnie, panuję nad sytuacją!). Ciasteczkowa metoda (z ang. "Cookie Method") ma szansę stać się najbardziej skuteczną metodą nauki słówek, pozwalając na przyswojenie 700 słówek tygodniowo! 

Na czym polega? 
1. Wybierz ze słownika 100 przypadkowych słówek
2. Upiecz 100 ciasteczek i na każdym z nich napisz jedno słówko z listy
3. Weź jedno ciasteczko, przeczytaj na głos słówko na nim napisane, a potem je zjedz
4. Zjedz w ten sposób wszystkie 100 ciasteczek
5. Rób tak codziennie

Banalne, nieprawdaż?


A teraz na serio :-) Z mojego punktu widzenia (a weźcie pod uwagę, że jestem językowym świrem*) metoda, choć niewątpliwie zła dla naszej figury i momentami wręcz komiczna, ma swoje plusy:
  • wybierając losowe słówka ze słownika i zapisując je na liście bardzo prawdopodobne jest, że bez najmniejszego wysiłku niektóre z nich zostaną nam w głowie
  • są osoby, które uczą się czegoś przepisując to. Przepisywanie słówek z listy na ciasteczka może więc być skuteczną metodą zapamiętywania słówek
  • łączenie przyjemnego (jedzenie ciasteczek) z pożytecznym (nauka słówek) zdecydowanie pomoże nam w poprawieniu swojego nastawienia do znienawidzonego języka obcego



* okay, ciasteczka też lubię, ale ciiiii.... Przecież mi nie wolno ;-)


1 komentarze:

nadziejka on 18 marca 2017 19:18 pisze...

No nie wiem, czy taka bezwysiłkowa ta metoda, przy pieczeniu 100 ciasteczek można się urobić po łokcie :D

Prześlij komentarz

 

Motivate me... Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos